Barack Hussein Obama

Salam.

What and inspiration… he had an Asian childhood, African parentage and has a Middle Eastern name. He is a truly global president. – Pracha Kanjananont, 29-year-old Thai.

Aku ni bukan lah peminat politik, tapi antara nota seperti di atas yang aku petik dari NST hari ni membuatkan aku rasa macam “Bagus lah dia menang”.😀 hahaha.. Dari rumah aku pagi tadi aku layan hitz.fm pun sibuk borak pasal kemenangan Obama dan yang menariknya, Rudy & JJ cakap mereka ada 40 saat je untuk menemubual Barack Obama, mereka pasang lagu Obama, slogan “Yes We Can!” dan semuanya pasal kemenangan Barack Obama menjadi Presiden USA yang ke-44 semalam. Ada gak maklumat (dari apa yang aku baca dalam NST) yang menyatakan nama tengah Barack Obama ialah Hussein. Wallahualam, aku tak dapat pastikan kesahihannya.

Aku dapat tahu kemenangan dia semalam dari Yahoo News, 1 minit selepas kemaskini keputusan pilihanraya yang menunjukkan “Obama becomes first black president in landslide” dan terikut-ikut sedikit perkembangan semasa sebab Obama adalah Obama. Daya tarikan dia untuk ‘mengubah dunia’ membuatkan semua orang sentiasa
perhatikan dia, ikut langkah dia dan sokong dia dengan harapan perubahan akan terjadi. Hasilnya seperti keputusan semalam – parti Democrat menewaskan parti Republican yang diwakili oleh John McCain dengan 349-173.

Situasi ni mengingatkan aku PRU-12 kita yang lepas yang menyaksikan pembangkang menang 5 negeri😮 Walauapapun, aku cuma harap yang dia betul boleh tunaikan janji dan beri yang terbaik untuk negara dia, dan secara tak langsung gak untuk seluruh dunia. Tahniah beb. Tahniah buat Barack Obama sebagai Presiden USA ke-44.

Calo~

Tags: , ,

3 Responses to “Barack Hussein Obama”

  1. Diana Says:

    btol ar kk… d pon happy gile bile obama menang.die tu bagus… bijak pandai orgnye.dr Harvard! n nasib baik McCain xmenang.die tu pon suke perang mcm BUSH si laknat tu.ok,teruskan update blog yg menarik ni.=)

  2. Trans Bagwell Says:

    haah betul tuh… tp skrg nih cuma harap dia tak ulang ‘sejarah monyet’ presiden sblm dia nih sudah laa..😀

  3. Maikel Skofil Says:

    to US still kene kontrol ngan Yahudi (Israel), so no point la. tggu & lihat dulu mcm mane, ntah² lg teruk dr Bush…slalunye mcm tu presiden US ni…

Leave a Reply

