Tol Naik Lagi

Salam.

Dua hari lepas aku berminat nak baca pasal cas tol yang naik lagi. Aku walaupun takde kenderaan sendiri, tapi pengalaman pakai kereta Fadinha selama seminggu hari tu cukup lah beritahu segalanya. Dengan kos minyak lagi, kemudian jalan sikit je ada tol lagi, bak kata kawan aku dulu “kan ke baaaaaangaaangg namanya tu?!”

Bagi PLUS, kadar kenaikan tol untuk sistem kutipan tol tertutup PLUS (Lebuhraya E1 dan E2) akan dinaikkan sebanyak 0.68 sen sekilometer bagi kenderaan Kelas 1, bagaimanapun kenaikan itu tidak melibatkan tol di Plaza Tol Bukit Kayu Hitam, Tambak Johor dan Bangunan Sultan Iskandar.

SPRINT-Kerinchi dan Damansara Link, kadar tol dinaikkan antara 30 sen dan 50 sen bagi kenderaan kelas satu manakala bagi AKLEH, kadar tol dinaikkan sebanyak 50 sen bagi kenderaan Kelas 1. 

Kadar tol di Lebuhraya BESRAYA dinaikkan sebanyak 10 sen bagi kenderaan Kelas 1 dan bayaran hanya dibuat di Plaza Tol Mines berikutan Plaza Tol Salak Jaya ditutup pada 24 Februari lalu. Sementara itu bagi Lebuhraya NPE pula, kadar tol dinaikkan sebanyak 40 sen bagi kelas kenderaan yang sama.

Dipetik dari Harian Metro online.

Jadi memang lagi lama lah aku guna kenderaan awam yang sekarang pun dah jadi semakin celaka lambatnya. Huh! Malaysia kita kata kan..??

Calo~

Tags: , , , , , ,

One Response to “Tol Naik Lagi”

  1. Kamen Rider Monarki Says:

    Ko nk tau tak? nnti ada masa aq nk wat topik ni dalam blog aq. tggu…. hahaha. Ohye, post di bawah ciplak aq pnya. booo. hahahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: