Archive for August, 2009

Selamat Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia Ke-52

August 31, 2009

Salam.

Aku mengucapkan selamat ulang tahun kemerdekaan Malaysia yang ke-52 kepada semua rakyat Malaysia. 1Malaysia? err.. No comment.  Bersedialah untuk ‘revolusi baru’ negara kita yang akan bermula 1 September ini. hahahaha…

Calo~

(more…)

Advertisements

Champions League 09/10

August 28, 2009

Salam.

Aku baru sahaja tengok jadual undian kumpulan membabitkan pasukan-pasukan dari seluruh dunia yang bakal bertarung di kejohanan Champions League 09/10. Hasilnya:

Champions League Groups in full:
Group A: Bayern Munich, Juventus, Bordeaux, Maccabi Haifa
Group B: Manchester United, CSKA Moscow, Besiktas, Wolfsburg
Group C: AC Milan, Real Madrid, Marseille, FC Zurich
Group D: Chelsea, FC Porto, Atletico Madrid, APOEL
Group E: Liverpool, Lyon, Fiorentina, Debrecen
Group F: FC Barcelona, Inter Milan, Dinamo Kiev, FC Rubin Kazan
Group G: Sevilla, Rangers, Stuttgart, Unirea
Group H: Arsenal, AZ Alkmaar, Olympiakos, Standard

Nasib baik kali ini top four EPL tidak diundi dalam satu kumpulan yang sama. TETAPI, awal-awal saingan lagi sudah dijangka sengit apabila:

– kumpulan (A) Bayern Munich akan bersaing dengan Juventus,
– kumpulan (C) AC Milan dan Real Madrid (Kaka terpaksa lawan bekas pasukannya),
– kumpulan (D) Chelsea, FC Porto dan Atletico Madrid akan berebut tempat kelayakan,
– kumpulan (F) juara musim lepas Barcelona bersaing dengan Inter Milan (macam mana keadaan nanti bekas pemain pasukan masing-masing berlawan sesama sendiri – Eto’o dan Ibrahimovic).
– dan kumpulan (H) Arsenal akan bertemu dengan setiap juara dari negara masing-masing iaitu AZ Alkmaar, Olympiakos dan Standard.

Agaknya macam mana lah nanti KALAU peringkat seterusnya Man United bertemu Barcelona atau Inter Milan? Atau Chelsea dan Arsenal? hahaha… Well, good luck then! (cakap nada English-Britain) ^_^

Calo~

Solat Subuh Di Masjid

August 27, 2009

Seorang pemuda bangun pagi2 buta utk solat subuh di Masjid. Dia berpakaian, berwudhu dan berjalan menuju masjid. Ditengah jalan menuju masjid, pemuda tersebut jatuh dan pakaiannya kotor.

Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang kembali ke rumah. Di rumah, dia berganti baju, berwudhu, dan, LAGI, berjalan menuju masjid. Dalam perjalanan kembali ke masjid, dia jatuh lagi di tempat yg sama!

Dia, sekali lagi, bangkit, membersihkan dirinya dan kembali ke rumah. Di rumah, dia, sekali lagi, berganti baju, berwudhu dan berjalan menuju masjid. Di tengah jalan menuju masjid, dia bertemu seorang lelaki yg memegang lampu.

(more…)

Hek Eleh!

August 26, 2009

Salam.

KUALA LUMPUR: Malaysia said Tuesday a caning sentence handed to a Muslim model for drinking beer would be reviewed because it was “too harsh” and could damage the nation’s reputation.

Kartika Sari Dewi Shukarno, 32, was found guilty of drinking at a hotel nightclub and sentenced by a religious court last month, making her the first woman to face caning under Islamic law in Malaysia.

Sumber : NST Online.

(more…)

Promosi Ramadhan / Aidilfitri

August 25, 2009

Salam. ^_^

Saya ingin ucapkan selamat menyambut kedatangan bulan Ramadhan al-Mubarak kepada semua. Dalam kesempatan ini, saya ingin buat promosi biskut, sama ada untuk saja-saja makan atau hidangan Aidilfitri kelak. 😉 Untuk sebarang maklumat lanjut atau tempahan email / telefon saya 0179509177.

p/s: Penghantaran tempahan secara percuma boleh disediakan untuk lokasi-lokasi tertentu dengan syarat-syarat tertentu sahaja. Contoh biskut (untuk dilihat/dirasa) tidak disediakan. Sebarang sms tidak akan dilayan. Semua pembelian adalah secara tunai.

Diari Seorang Muslim Dibulan Ramadhan

August 24, 2009

4.00 pagi Bangun
Berdoa kepad ALLAH dengan doa :
Segala puji bagi ALLAH yang telah menghidupkan aku setelah DIA mematikan
aku dan kepadaNYAlah aku akan dikembalikan. Berniatlah untuk melaksanakan
sebanyak-banyak kebaikan hari itu. Mandi dan membersihkan diri.
Mengambil wudhu dan memakai pakaian yang suci untuk beribadah, berwangi-wangian.

4.20 pagi Solat Sunat Taubat
Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat taubat 2 rakaat kerana ALLAH Taala.
Rakaat pertama selepas Al-Fatihah baca surah Al-Kafirun, rakaat kedua
selepas Al-Fatihah baca surah Al-Ikhlas. Selepas sembahyang, angkatlah
tangan memohon ampun kepada ALLAH. Menangislah menyesali dosa-dosa.

Solat Sunat Tahajjud
Niatnya : Sahaja aku sembahyang sunat tahajjud 2 rakaat kerana ALLAH
Taala. Rakaat pertama selepas Al-Fatihah baca surah Al-Kafirun, rakaat
kedua selepas Al-Fatihah baca surah Al-Ikhlas. Selepas sembahyang,
angkatlah tangan berdoa kepada ALLAH.

(more…)

Llyod ft. Lil’ Wayne – I Want You

August 21, 2009

[Lil’ Wayne]
It’s major move right here baby
You gotta get with it or get lost, ya understand

[Lloyd]
Yeah…it’s young Lloyd
Reportin’ live from Atlanta Georg (yeah weezy F baby)
The game over here is great and ah
I want all my sexy ladies to report to the dance floor immediately
We gon’ go and glide this one off

[Lil’ Wayne]
Yeah right off the bat mine boy got dollars
Some women come freak one night, flight mileage
It ain’t no secret, I might holla but i gon’ sweatcha
Baby I’mma let cha catch up withcha game, run fasta
Don’t let ’em lose ya cause I ain’t gon’ bless ya
Unless you feel a lil desperate
Send a nigga a text message girl

[Lloyd]
Stop! … wait a minute
The way you move that girl you done got my heart all in it
And I just wanna be with you tonight girl please I’m a playa yeah it’s true
But I’ll change the game for you, I wanna see what it do

[Chorus]
Can I be for real, this is how I feel
I’m in need for love so let’s dip up out of here
Ooh you’re just my type, everything’s alright
And I just wanna chill so let’s dip up out of here
Dip up out of here

[Lloyd]
I’ll admit it this just ain’t no game
It’s just words that I’m spittin
If you could see the thoughts that’s in my head
I’m trippin’ I’m a playa yeah it’s true
But I change the game for you, I wanna see what it do

[Chorus]

[Lil’ Wayne]
Weezy F Baby, the key to the ladies, keys to the ‘cedes
But please say da baby weed and patrone
Even in the A.M. we should be alone
We could get a date in, you like what i’m sayin’
Then come around the way and we could go inside and stay in
Tell a homeboy your stayin’, you’ve been takin’
Gone…turn me on and I’mma turn him OFF
You know I love you like good food, you know you fuckin’ with a good dude
You know you give good brain like you graduated from a good school
You know I’m a good move you should do… me
So hey shawty what it is, tha carter who it is
Hey shawty do it big, tha party at my crib
That’s party in the hills, you call it what you want
But she gon’ call you what she feel, OW!

[Chorus]

[Lil’ Wayne]
I ain’t done a bout with a nigga ya know what I mean
Me and lil’ lloyd baby long hair don’t care
Hey what up ron I see you baby…yah
It’s major move right here baby
I ain’t talkin’ fast you just listenin’ slow you hear me
You ain’t tryna heard me then don’t hear me but I’m outa here
I ain’t bein’ mean but you so mean jeez
What you want me to do?… you

Public Holiday To All

August 20, 2009

Penyimpan Mohor2 Besar…Yang Besar2 Kepala dgn ini mengisyhtiharkan bahawa PUBLIC HOLIDAYS untuk semua …untuk Sebulan (No Overtime!! and No Replacement!!! ). Maka Dgn ini ingin diberikan sedikit Pesanan kepada MANUSIA :


– Kalau
tgh beratur panjang di Kedai Mamak di waktu puncak -Bukan yang suruh!!
-Kalau ada Runner
yg tolong beli Bekalan – Dia takde kena mengena dgn !!!
– Kalau tak reti2 nak buat amal ibadat – Bukan
yang dok bagi korang MALAS tau!!
– Kalau dok pakai terdedah sana-sini – Bukan
yang suruh dan bukan yang suruh tengok..!!
– Kalau dok pi berkepit sana-sini dgn
awek/balak siang malam – Bukan yang bagi line!!
– Kalau
suka Boros sangat shopping Raya – Bukan yang suruh!!
– Kalau tak habis2 mengata orang – Bukan
yang bagi idea!!
– Kalau tak habis2
suka berdengki kat orang – Memang bukan yang dok cucuk!!


Maka MANUSIA, ambillah peluang ini untuk
UPGRADE kan Diri anda, KENALI lah Diri Anda, BERBUAT BAIK lah dan SUCI kanlah Diri Anda.
Kumpulkanlah Pahala sebanyak mungkin… Renungkanlah. Adakah masa ini yang paling sesuai untuk
BERUBAH atau Anda masih Menunggu? Tunggu Sapa lagi..!!

Jangan lupa Bayar Zakat Fitrah tau!!!….
Ada juga yg suka merungut Zakat mahal…. Ini pun takdak kena mengena dgn tau!!..

Tolonglah Manusia ooiii….. Kalau Semua dah Beriman dan ikut Jalan yang Benar…kami punya kerja pun kurangla sikit…. Kamipun dah letih Overtime….


Akhir kata –
SELAMAT BERPUASA Dan BERIBADAT …………………….

We Will be Back to Office after Ramadhan…. hehe..

Control-versi?

August 19, 2009

Salam.

PUTRAJAYA: Stating your race on official forms will no longer be a requirement soon.

Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin said the Cabinet was studying the move to drop the column requiring a person to provide information on his race in official forms.

However, in some cases, the forms will still have this column particularly in relation to special privileges of the bumiputras.

The title for today’s post also can read either in BM as “Kontrol-besi” or in actual meaning as “Controversy”. Referring to the quote stated above, as I’m not trying to be a racist (and I am NOT), but I would like to hear any comments or opinions regarding on this matter.

Calo~

Ramadan Kembali

August 18, 2009

Salam.

Ramadan sudah kembali weeeyyy… ^_^ hehehehe… Alhamdulillah aku masih dipanjangkan usia untuk menempuh Ramadan al-Mubarak ini, bulan yang penuh keberkatan dan kemuliaan. Khamis ini tengok anak bulan, dan InsyaAllah Sabtu ini mungkin sudah mula puasa lah.

Tetapi, sudahkah aku bersedia? :p hehehehe.. InsyaAllah sudah pun bersedia. Macam mana pula dengan anda? Ceewaahh…

Calo~