Archive for the ‘Jokes’ Category

Misc Photos

November 4, 2009


Pie chart: Eaten or Not Eaten? (Link)


Baby on board (Link)

(more…)

Advertisements

Bidin Dan Rahman

October 28, 2009

Rahman seorang lelaki yang sederhana. Namun begitu, ramai perempuan yang selalu keluar dengannya. Kesederhanaan dan kejayaan Rahman yang selalu keluar dengan perempuan kampung, amatlah tidak disenangi oleh Bidin. Seorang graduan yang baru nak berlagak dengan ijazah yang baru diperolehinya. Tambah membuatkan hati Bidin panas, mak ayah perempuan yang keluar dengan Rahman, semua rilek-rilek je. Macam restu pulak. Balik pulak malam-malam. Memang otai lah Rahman ni.

Disebabkan mereka sebaya, Bidin merasakan adalah kurang adil jika semua perempuan kampung jatuh hati kepada Rahman. Dirinya yang kacak dan berpelajaran, langsung tak ada sapa nak keluar dengannya. Lagi menyakitkan hati, Sheila, awek lepasan SPM idamannya langsung tak layan permintaan Bidin untuk pergi makan ais kacang di bandar. Bila diajak, takut mak ayah marah katanya. Marah betul Bidin dibuatnya.

Setelah seminggu memerhatikan aktiviti Rahman, Bidin cuba menguji taktik yang digunakan oleh Rahman. Bidin memandu kenderaannya menghampiri Sheila. Sheila yang sedang menunggu kedatangan Rahman di hadapan rumahnya terkejut.

(more…)

If Animal Got Facebook

October 16, 2009

facebok

Bicara Kes Di Mahkamah

July 24, 2009

Di sebuah mahkamah, satu kes sedang di dengar dengan menghadirkan seorang saksi utama seorang ibu tua. Peguamcara mendapat giliran pertama untuk bertanya beberapa soalan kepada saksi.

Peguamcara: Ibu Fatima, Ibu kenal siapa saya?

Ibu Fatima: Ya, saya tahu benar siapa kamu, malah sejak kecil. Kamu suka berbohong dan mengata di bekalang kawan-kawan kamu. Aku juga tahu kamu ada menyimpan perempuan simpanan di luar.. dan aku merasa amat kasihan dengan isterimu. Selain itu kamu suka bercakap besar, yang sama sekali tidak berasas dan benar…

Peguamcara tersebut terpegun lain yang di tanya… lain pula jawapan yang diterima. Untuk mengatasi kekejutannya, ia bertanya dengan selambanya,

Peguamcara: Ibu Fatima pasti juga mengenali Tuan Hadi, peguambela kan?

Ibu Fatima: Oh ya, tentu saja… Bahkan ibunya dulu sering meninggalkannya bersamaku waktu ia masih kecil. Tak jauh beza dengan kamu, Hadi juga mengecewakan… Ia pemalas, suka menggoda perempuan dan hidupnya seolah-olah tanpa tujuan…

Habis sahaja Ibu Fatima berbicara, hakim memanggil peguamcara dan peguambela untuk menghampirinya…

“Jika kamu berdua menanyakan kepadanya.. adakah ia kenal denganku.., kamu berdua akan aku masukkan ke dalam penjara kerana menghina pengadilan..,” kata hakim.

Incredible English Skills – Beware

July 14, 2009

A few days ago, Prime Minister Mori was given some Basic English conversation training before he visits Washington and meets president Barack Obama…

The instructor told Mori Prime Minister, when you shake hand with President Obama, please say ‘how r u’.

Then Mr. Obama should say, ‘I am fine, and you?’ Now, you should say ‘me too’. Afterwards we, translators, will do the work for you.’

It looks quite simple, but the truth is…

When Mori met Obama , he mistakenly said ‘who r u?’ (Instead of ‘How r u?’.)

Mr. Obama was a bit shocked but still managed to react with humor:
‘Well, I’m Michelle’s husband, ha-ha…’

Then Mori replied ‘me too, ha-ha.. .’.

Then there was a long silence in the meeting room.

Balik Awal

July 3, 2009

Kalu Pasal Sembahyang, Boleh Pulang Awal…..!
Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari nie.. Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari nie dia kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!! alasannya mestilah pasal sembahyang ajer! Tau-tau macam tu ader 4 orang pekerja bawahan datang
mintak balik awal..

Pekerja 1 : A’kum Boss, bulih saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat rumah boss, leh tak?
Boss : Tak boleh!!! Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya..!

Pekerja 2 : Saya bulih balik awai kut Boss?
Bosss : Hang apa pasai:
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ker tak? Ntah-ntah dia ponteng?
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pekerja 3: A’kum Boss!
Boss: Ha? pasal pulak ni? Nak balik awal gak ker?
Pekerja 3 : Errrrr!! Yer boss, boss baik!! he..heee!
Boss: Alasan apa lak ngko nie?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati.. Ada orang kampung saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah…! Boleh kut boss yer pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!!Itu fardzu kifayah jer! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat kerja..

Pekerja 4: A’kum Boss! Saya nak balik awal boleh tak ari nie?
Boss : Naper?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker? Ha! Kalu gitu awak baliklah… Kesian awak dah seminggu nunggu!!!
Pekerja 4 : Ima Acih Boss!!! Heee..hee

Dilarang

June 25, 2009

laranganp/s: Dipercayai sumber asal dari saharil.com.

Who Gets The Banana?

June 16, 2009

There is a very, very tall coconut tree and there are 4 animals,

A Lion , A Chimp , A Giraffe ,

…..AND…

A Squirrel

They decide to compete to see who is the fastest to get a banana off the tree.

Who do you guess will win?

Your answer will reflect your personality.

So think carefully . . ..

Try and answer within 30 seconds. Got your answer?

Now scroll down to see the analysis.

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

If your answer is:

Lion = you’re dull.

Chimpanzee = you’re dense.
Giraffe = you’re a complete moron.
Squirrel = you’re hopeless.

A COCONUT TREE DOESN’T HAVE BANANAS.

Obviously you’re stressed and overworked. You should take some time off and relax.

Antara ‘Haah’, ‘Benar’ Dan ‘Betul’

June 15, 2009

Seorang pelancong Australia nampak kebingungan ketika mencari sebuah

restoran makanan barat di Jalan Pasir. Tak lama kemudian seorang budak kecil melintas didepannya.. dan tanpa fikir panjang dia cuba bertanya pada budak kecil itu dengan bahasa melayu yang kucar kacir.

“Maaf dik.. tumpang tanya.. Apa betul ini jalan Pasir?”

Budak kecil itu mengangguk sambil menjawab… “ha’ah”

Pelancong itu tidak faham perkataan ‘ha’ah’.

(more…)

Rehat Otak Sebentar

June 1, 2009

pic00160Cerek yang dikatakan sebagai punca tersebarnya penyakit H1N1 – Swine Flu – Influenza A… 😮 Fuh~