Archive for the ‘Jokes’ Category

Khasiat Telur Separuh Masak

May 18, 2009

Aziz dan Ani (kedua-dua bukan nama sebenar) membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.

Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata,

“Beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu.”

Besok pagi, apabila anak lelaki mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan.

“Telur ni untuk saya ke mak?”, tanya si anak.

“Engkau makan dua biji saja. Yang lain tu untuk ayah kau punye”, kata emaknya.

Advertisements

Light Bulb

May 15, 2009

I urgently needed a few days off work, but I knew the Boss would not allow me to take leave
I thought that maybe if I acted ‘CRAZY’ then he would tell me to take a few days off.

So I hung upside down on the ceiling and made funny noises.
My co-worker asked me what I was doing.

I told him that I was pretending to be a light bulb so that the Boss would think I was ‘CRAZY’ and give me a few days off.

A few minutes later the Boss came into the office and asked “What are you doing?”
I told him I was a light bulb.

He said, “You are clearly stressed out. Go home and recuperate for a couple of days.”
I jumped down and walked out of the office…

When my co-worker followed me out, the Boss asked him “…And where do you think you’re going?”

(You’re gonna love this…)

He said, “I’m going home too, I can’t work in the dark.”

Why We Use English For IT

April 30, 2009

Why Malaysian Government insists on using English for math and science?

This is because the whole world uses the language as an information and/or technology language. How dangerous it will be if we try to use Bahasa , especially in school. See example below:-

(more…)

Orang Bodoh Orang Pandai

April 27, 2009

Orang bodoh = pakai credit card sampai maximum, lepas tu takleh bayar (berlagak macam org banyak duit!)
Orang pandai = pakai credit card tapi orang lain bayarkan (pakai kad klon la tu!)

Orang bodoh = ada motor tapi gi kerja nak naik LRT jugak (kes suka ‘bergesel’la ni)
Orang pandai = takde motor, takde kereta, takdeLRT tapi ada otak (kes suka numpang kereta or motor kawan tapi tak reti nak hulur duit minyak!)

Orang bodoh = company dah sediakan nescafe, milo, biskut bla bla bla tapi gi minum gak kat cafeteria kena bayar plak tu
Orang pandai = tak minum kat cafeteria tapi company punya nescafe, milo, biskut bla bla bla… angkut bawak balik!!

Orang bodoh = beli suratkhabar sebab nak tengok nombor ekor je pas tu buang
Orang pandai = orang yg tunggu org bodoh buang pas tu dia kutip… dapat baca semua sekali

Orang bodoh = ada masalah cerita kat orangpandai
Orang pandai = dengar masalah orang bodoh pastu cerita kat orang bodoh yang lain, pastu membodohkan orang bodoh tu… jadinya orang bodoh yang pertama tu jadi bodohs (plural)

Putih Ke Hitam?

April 24, 2009

Temubual seorang Pemuda A /Pekerja TMFA dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje…
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?”
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa… yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah… sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke… abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama….

Video Sengal

April 19, 2009

Salam.

Ini di bawah ada video sengal yang best. Enjoy… ^_^ hahahaha…

Calo~


p/s: Video ini berkaitan dengan video ujibakat OIAM di sini.

Lawak Selipar

April 17, 2009

Seorang bapa pergi dengan anaknya untuk berjalan-jalan menghirup udara segar, belum berapa jauh berjalan, si bapa baru sedar bahawa selipar yang dipakainya berlainan warna, yang kanan merah dan yang kiri berwarna biru.

Kerana malas untuk kembali ke rumah, ia menyuruh anaknya untuk pulang mengambilkan selipar yang betul, dan sementara itu dia menunggu dibawah pohon yang rendang.

Setelah berapa lama, si anak kembali dengan tangan kosong.

“Kenapa kamu tidak bawa seliparnya …..?!!”, kata bapa dengan susah hati.

“Sia-sia je pak.., selipar yang dirumah juga berlainan warna…”

Ah Beng

April 16, 2009

Ah Beng bought a new mobile.
He sent a message to everyone from his Phone Book & said, ‘ My Mobile No. Has changed. Earlier it was Nokia 3310. Now it is 6610 ‘

=====================================================

Ah Beng : I am a Proud, coz my son is in Medical College .
Friend: Really, what is he studying.
Ah Beng: No, he is not studying, they are Studying him.
(more…)

Sardar Jee

April 14, 2009

Boss: Where were you born?
Sardar: India ..
Boss: which part?
Sardar: What ‘which part’? Whole body was born in India.

Sardar joined new job. 1st day he worked till late evening on the computer. Boss was happy and asked what you did till evening.
Sardar: Keyboard alphabets were not in order, so I made it alright.

(more…)

How Bad Is The Economy

April 10, 2009

It is definitely getting very bad

(Cat’s are so dramatic)

A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.
— Thomas Jefferson