Posts Tagged ‘RapidKL’

Tram-Like Buses

January 13, 2010

Salam.

Lama betul aku tak membebel kat blog sendiri ni. hahahaha… Penyakit malas awal tahun sudah merebak. Bahaya ni… wakakaka..~ Eh aku nak mengucapkan Selamat Tahun Baru 2010 buat semua orang ^_^ woohoo..~

Ok, topik hangat berita hari ini:

KUALA LUMPUR: Penang and Johor Baru will be the first two cities in the peninsula to get underway the Transport Ministry’s tram-like transport system called the Bus Rapid Transit (BRT) line. Widely-used worldwide, the tram-like transport costs less to develop compared to Light Rail Transit.

Sumber: NST Online.

Aku baru je buat ‘kajian’ dari Google pasal mende tram. Mende alah ni ada pro dan kontra baik-buruknya. Lokasi cadangan kerajaan nak buat di Pulau Pinang dan Johor. Dari apa yang aku tengok dan baca, aku boleh beri pendapat murahan aku yang tak seberapa ni.

(more…)

Advertisements

Mabuyai

July 10, 2009

KUALA LUMPUR: A 19-year-old girl tried to leap from a pedestrian bridge near the Pudu Star LRT station, causing disruption to the RapidKL Ampang line LRT services.

A Fire and Rescue Department spokesman said they received a call from the public at 9.35am. RapidKL, in a press statement, said the crisis was resolved at 10.20am.

Sumber : The Star online.

Mabuyai! Masa kejadian ini aku dalam lrt yang sama lalu di situ kot. hahaha.. Nasib baik aku sempat sampai pejabat dulu sebelum terlibat dalam lrt yang tergendala sebab kejadian ini. Apa lah! Takde akal ke ini worang?

RIO DE JANEIRO: AC Milan striker Alexandre Pato has married a Bra­zilian actress in a ceremony packed with celebrities and football stars. The 19-year-old Pato married Sthefany Brito at a church in downtown Rio and held the wedding reception at the Copacabana Palace late on Tuesday.

Kaka and former AC Milan player Cafu were among the players at the wedding, while several Brazilian celebrities were also among the nearly 500 guests, according to local media.

Sumber : The Star online.

Tahniah kepada Alexandre Pato yang baru kahwin. hehehe.. ^_^ Takde apa-apa pun. Saja nak ucap tahniah. Lambat laun nanti giliran Kamalkhalid Pato pulak :p laalalalalalalaa..

Calo~